Skuba Team

ZESPÓŁ WYŚCIGOWY „SKUBA TEAM”: W DRODZE DO DAKARU 2025

W firmie Skuba znamy każdą część najdłużej jeżdżących ciężarówek naszych klientów oraz ich zmagania i sukcesy. Jednocześnie, tak jak każdy nasz klient, jesteśmy w tej branży dla przygody z motoryzacją: pozytywnego uczucia, że wszystko działa, pasuje do sytuacji i przynosi dobre efekty. Ze względu na to osobiste poczucie przygody, które łączy nas wszystkich, którzy pochodzimy z różnych ścieżek życia i różnych kultur, z radością ogłaszamy, że zebraliśmy profesjonalny zespół kierowców rajdowych, którzy podejmą wyzwanie uczestnictwa w różnych rajdach przez cały rok, ale przede wszystkim będą rywalizować w kategorii ciężarówek Rajdu Dakar 2025!

Nazwa zespołu: SKUBA TEAM

i jak zespół naszej firmy, jest to zespół o mieszanej kulturze:

pilot: Vaidotas Žala – litewski kierowca rajdowy, startujący w Dakarze od 10 lat, ale po raz pierwszy w życiu będzie prowadził ciężarówkę;

nawigator: Paulo Fiuza – portugalski profesjonalny nawigator, który rozpoczął karierę w wyścigach ciężarówek ponad 18 lat temu;

mechanik: Max van Grol – reprezentant Holandii, były mechanik zespołu Gerarda De Rooya, który czterokrotnie zwyciężył w Rajdzie Dakar. Ostatnio w 2023 roku.

Ciężarówka na Rajd Dakar 2025: Ciężarówka De Rooy IVECO

Do najtrudniejszych na świecie zawodów rajdowych potrzebujemy najtwardszego sprzętu i najbardziej profesjonalnego zespołu wspierającego – zupełnie tak jak działa firma Skuba w biznesie!

Wybór padł na ciężarówkę De Rooy IVECO ze względu na imponującą historię osiągnięć zespołu i doświadczenie w zawodach, sięgające kilkudziesięciu lat.

Ta ciężarówka waży 9 ton, generuje moc 1000 koni mechanicznych i moment obrotowy 5000 niutonometrów, który jest przenoszony na 22,5-calowe koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów Allison. Napęd na cztery koła jest regulowany przez amortyzatory firmy Reiger o skoku zawieszenia wynoszącym 30 cm.

Jedno koło ciężarówki waży 135 kg. W kategorii samochodów ciężarowych załoga ma możliwość zarządzania ciśnieniem w oponach bezpośrednio z kabiny, za pomocą systemu Teleflow. Co ciekawe, dzięki zastosowaniu nowoczesnego silnika EURO6, średnie zużycie paliwa nie będzie się znacząco różnić od zużycia w kategorii samochodów osobowych. Choć ta „bestia” może poruszać się w terenie niezwykle szybko, ograniczenie prędkości w kategorii ciężarówek wynosi 140 km/h.

To partnerstwo i powstanie „Skuba Team” to nie tylko poszukiwanie reklamy. Jest to świadectwo wszystkiego, co my – jako jeden międzynarodowy zespół – robimy razem: rozwijamy doskonałość, zwłaszcza w segmencie samochodów ciężarowych i kochamy przygody z udziałem motoryzacji.

To jest dowód na to, że wszystkie spółki grupy Skuba odwdzięczają się społeczności motoryzacyjnej, dla której my i każdy nasz pracownik, pracujemy każdego dnia.